Kako odabrati madrac?
Navigacija Pregled proizvoda
0

Zašto je spavanje bitno!?

Šta da uradim da poboljšam svoj kvalitet sna!?

Svjetski dan spavanja, odlična prilika da se educiramo!
Zašto je spavanje bitno?
 
Stari ljudi nisu bez razloga govorili: ”Dan počinje s lijeganjem!” Nakon što su izvršene stotine eksperimenata o spavanju i zdravlju, vodeći svjetski naučnici su otkrili da bi za održavanje optimalnog zdravlja osoba trebala ići spavati rano i ustati prije izlaska sunca. Zvuči jednostavno ali zašto je to baš tako? Priroda djeluje i kreće se po preciznim ritmičkim krugovima koji se nalaze pod utjecajem zemljine rotacije, sunca i mjeseca. Svakog dana sunce se diže i spušta, sezone se mijenjaju, mjesec se uspinje i pada, i okeanske plime se uzdižu i padaju. Funkcije spavanja i budnosti su dio tog ritma. Poremećaj prirodnih funkcija našeg biološkog sata izazvan nepravilnim navikama i nepravilnim spavanjem izaziva mnoga različita oboljenja.
 
Šta da uradim da poboljšam svoj kvalitet sna!?
 
Mjenjajte loše navike! 
Stručnjaci ističu nekoliko koraka koji će Vam pomoći da se svako jutro budite odmorni:
Svaku noć odlazite u krevet u približno isto vrijeme.
Svaki dan se budite u približno isto vrijeme, čak i za vrijeme neradnih dana.
Neka spavaća soba bude ugodna, mračna i tiha.
Uložite u kvalitetan madrac i jastuk.
Nemojte jesti 2 do 3 sata prije spavanja.
Izbjegavajte alkohol, kofein i cigarete nekoliko sati prije spavanja.
Vježbajte redovno i u razdoblju od najmanje 3 sata prije spavanja.
 
Poboljšajte svoju spavaću sobu!
 
Dobar san je vjerovatniji ako je Vaša spavaća soba mirna i ugodna. To je prostor dizajniran samo za Vas i Vaše snove.
Pobrinite se da je soba dovoljno tamna. 
Investirajte u madrac koji Vam odgovara. 
Pobrinite se da je temperatura u sobi ugodna, možda i umjereno hladna.
Eliminirajte elektroničke uređaje TV, ili mobilne telefone.
Koristite svoju spavaću sobu samo za spavanje i intimnost. Tretirate li svoj krevet poput drugog dnevnog boravka – za gledanje televizije ili telefonske razgovore s prijateljima  – Vaš um će povezati spavaću sobu s aktivnošću umjesto s odmorom.
 
Zar moram još i sanjati!?
 
Koliko često sanjate? Ako je Vaš odgovor na ovo pitanje “ne sanjam baš” – niste jedini, jer prema nekim studijama 32 posto ljudi tvrdi da mjesečno sanjaju tek jednom. Činjenica da ne sanjate govori o kvaliteti Vašega sna, a nedostatak snova može biti opasan. Danas ljudi sanjaju manje nego ikad prije. Snovi su važni jer su bitan dio psihičkoga zdravlja a najčešće se dešavaju u REM fazi, u ciklusu spavanja u kojem je mozak najaktivniji i tada najvjerovatnije nastaje najviše snova. Ako nemate snova to znači da tokom spavanja niste dovoljno vremena u REM fazi, a to znači da Vam je san nekvalitetan. Razlog zašto se ovo događa su pritisci suvremenoga doba i društva, stres na poslu, alkohol, lijekovi i sveprisutnost elektronskih uređaja koji su narušili naše spavanje i snove.
 
Šta dobivam ili zadržavam ako zdravo spavam?
 
Vjerovatno ne postoji niti jedan element i faktor svakodnevnog života koji je imun na nezdrav san. Neki od značajnijih i dokazano direktno povezanih su ispod.
 
Pamćenje
Bez adekvatnog sna mozak teže prima nove informacije. Postoji nekoliko studija sa kojima su načnici pronašli direktnu vezu između sna i memorije. Dokazano je da tokom sna mozak revidira informacije i pomaže da ostanu zapamćene. Također, sa nedostatkom sna mozak prijevremeno stari.
 
Težina
Dokazano je da je dobar san jedan od značajnijih faktora u održavanju težine. Ukoliko ne spavate dovoljno, tijelo luči hormon koji stimuliše glad. Ovo je posebno važno za one koji pokušavaju da izgube kilograme, jer nedovoljno sna usporava proces mršavljenja za čak 55%.
 
Imunitet
Imuni sistem je u direktnoj vezi sa snom. Manjak sna Vas izlaže mnogobrojnim bolestima, kao što su dijabetes, srčani problemi i depresija. 
 
Izdržljivost
Tokom spavanja tijelo luči hormon odgovoran za rast i razvijanje mišića i kostiju, kao i za njihovo zarastanje. Dovoljna količina sna podrazumeva da će Vaše tijelo biti spremnije na fizičke aktivnosti koje su neophodne za zdrav organizam.
 
Duži život
Na Univerzitetu u Pitsburgu sprovedena je studija koja je uključivala 184 zdrave osobe, starosti od 58 do 91 godine. Najduži životni vijek primećen je kod onih koji utonu u san tokom prvih pola sata i koji 80% sna provedu u, takozvanom, dubokom snu.
 
Krvni pritisak
Samo jedan sat sna više dovoljan je da se nivo krvnog pritiska smanji. Publikacija Journal of Sleep Research pozabavila se ovim pitanjem i ustanovljeno je da ljudi sa visokim pritiskom koji spavaju više od sedam sati dnevno, na duže staze, mogu osetiti značajne promene.
 
Koncentracija
Za bolju koncentraciju najvažnije je da između dva i četiri ujutro budete u dubokom snu. Dnevni odmor može biti opcija ali da ne bude previše dug i da ne zamijeni noć.
 
Zacijeljivanje rana
Tokom sna odvijaju se mnogi fiziološki procesi, a jedan od njih je i zacijeljivanje tkiva. Nedostatak sna povećava uznemirenost  koja može poremetiti ove procese. Bilo da se radi o posjekotini ili ozbiljnijoj povredi, dovoljno sna ubrzati će proces ozdravljenja.
 
Stres
Nedostatak sna vodi do anksioznosti, koja može biti za uzrok za stres, što, opet, može dovesti do pojave insomnije. Ukoliko ste imali stresan dan, napravite kupku, zatim se namažite uljem lavande i provjetrite spavaću sobu. Uvijek je bolje spavati u prostoriji koja je hladnija od one koja je toplija. Nemojte gledati televizor, već probajte da se opustite, u čemu će Vam miris lavande dodatno pomoći. Stres je bolest savremenog doba, te ukoliko ga ne možete izbjeći, postoje načini da se izborite sa njim. Dobar san odličan je početak u borbi protiv stresa.
 
Higijena spavanja, kultura spavanja...šta je sad to!?
 
Pravilne navike spavanja su nešto čemu trebamo učiti djecu od samog početka. Higijena spavanja je važna za sve periode života, od djetinjstva do odrasle dobi kako bi se stvorile zdrave navike koje će sve gore spomenute faktore zadržati ispravnim ili poboljšati ih. Najvažnije je održavati redoviti raspored spavanja i budnosti tokom sedmice i razmotriti koliko sna je dovoljno da se osjećate dobro (ne smije biti premalo ni previše). Sati spavanja su individualni, ali trebate težiti da odspavate barem sedam do osam sati svaku noć. Istina je da mnogi konflikti u savremenom životu stvaraju nesanicu, što je utvrdio psihoanalitičar Frojd.  Ali, činjenica je i to da „europska civilizacija pati od kronične nesanice", jer se „kulturi sna" ne posvećuje dovoljna pažnja.